fbpx
Menu Sluiten

Online Administratie

Van papier naar online administratie

Vroeger werden complete administraties van ondernemingen nog op papier bijgehouden. Zo werden verkoopfacturen met de hand uitgeschreven, Inkomsten en uitgaven in een kasboek genoteerd en de grootboekkaarten werden op een groot stuk papier opgeschreven. Aan het eind van de periode werd alles bij elkaar opgeteld, en ontstond het beginsaldo voor de nieuwe periode. Erg ingewikkeld dus allemaal. Gelukkig hebben we in deze tijd de computer. Geen grote stukken papier meer, maar een machine die al het ingevoerde voor je bewaard. Makkelijk toch? Het kan zelfs nog makkelijker! Met de internetverbinding die we nu hebben staat alles en iedereen altijd met elkaar in verbinding. Het is dus mogelijk een online administratie te voeren, documenten naar de boekhouder te verzenden en alle papieren documenten te digitaliseren die je in de cloud kunt benaderen.

grootboek

10 Voordelen van een online administratie:

  • 1: Nooit meer bonnen kwijt

    Doordat alle bonnen in de cloud worden opgeslagen, kun je deze altijd weer terug vinden. De boekhouder werkt de boekhouding dagelijks bij en ziet meteen of jij nog een bon mist. Zo heb je ook altijd een overzicht van bonnen die je nog aan moet leveren.

  • 2: Het scheelt ruimte

    Een archiefkast vol met ordners om aan de bewaarplicht te voldoen? Verleden tijd. Sla alles digitaal op zodat het altijd terug te zoeken is.

  • 3: Het schept overzicht

    Doordat alle bonnen digitaal zijn, en de boekingen direct worden gedaan heb je overzicht in wat er nog mist in de boekhouding. Zo ben je altijd compleet en weet je nog precies wat er moet gebeuren aan de administratie. Ook weet je altijd of al jouw klanten hebben betaald, en wat er nog openstaat aan leveranciers. Handig he!

  • 4: Je kunt er altijd bij

    Zit je op vakantie op de Bahama's of op je laptop bij een klant? Je kunt op ieder moment werken aan de administratie en bonnen terugzoeken. Graven door bergen papier om dat ene bonnetje terug te vinden is verleden tijd.

  • 5: Het scheelt tijd, en dus geld

    Als je een bon hebt stuur je hem gelijk met een app of email naar de boekhouding. Zo heb jij meer tijd over om in jouw onderneming te stoppen. En heb je dus meer tijd om facturabel bezig te zijn. Ook nu automatiseren van de boekhouding steeds meer komt, kost het ook de boekhouder minder tijd en ook dat kost jou minder geld.

  • 6: Boekhouding kan worden gekoppeld

    Werk je met een kassapakket, of factureer jij via een programma? Grote kans dat dit dan met de boekhouding gekoppeld kan worden. Nog minder werk, en een altijd bijgewerkte administratie zodat de belastingaangifte heel makkelijk gaat. Wij werken bijvoorbeeld met Yuki, een platform gericht op online samenwerken met de boekhouder welke kan koppelen met vele andere pakketten.

  • 7: Moderne uitstraling

    Een factuurtje met een mooi uiterlijk in de mail is natuurlijk helemaal van deze tijd. Ook vragen van jouw klant m.b.t. de factuur kunnen direct worden beantwoord omdat je de factuur direct kunt bekijken.

  • 8: Altijd toegang

    Kantoor gesloten na 18:00u dan is het wachten tot de volgende werkdag tot je weer bij de administatie kunt. Met online administratie is dat natuurlijk verleden tijd.

  • 9: Up-to-date met een online administratie

    Omdat je de administratie bijwerkt terwijl je met je werk bezig bent is deze altijd up-to-date. Hierdoor heb je altijd inzich in de resultaten van jouw onderneming welke je kunt gebruiken om jouw onderneming naar een nóg groter succes te sturen.

  • 10: Veilig

    Bestanden insturen naar de boekhouding gaat met een versleutelde verbinding. Ook zijn de bestanden veilig tegen bijvoorbeeld brand en fraude door medewerkers omdat jij de toegang regelt tot de administratie en deze staat opgeslagen in de cloud omgeving.

Ook uw administratie online voeren?

Maak een vrijblijvende afspraak om de mogelijkheden te bespreken.

Neem contact op

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *